dimarts, 7 de juliol del 2009

Trens a Noruega IV

La línia de Oslo a Bergen (ultim capitol)

La història del desenvolupament ferroviari de Noruega occidental va ser llarga i lenta. La línia entre Bergen i Voss es va completar l’any 1883.

El 27 de novembre d’enguany es celebra el 100 aniversari de la línia de Bergen-Oslo. Com veiem la història ferroviària de Noruega es molt més recent que la nostra.

Al llarg del meu viatge he tingut la oportunitat de visitar alguns punts de la línia, com l’estació de Bergen, a la que ens van acompanyar un matrimoni de Barcelona d’origen lleidatà, que feien el viatge amb el nostre grup. El pare d’aquesta dona era maquinista de Renfe de la línia de la Pobla i va estar encantada de veure trens i que li expliques el que fem els amics del ferrocarril.

Automotor BM69 a Bergen

També he anat aprofitant les parades del autocar, cada cop que estàvem a prop d’estacions, com a Geilo o la mateixa línia com al llac de Krøderen. A Voss el punt d’aturada estava una mica lluny de l’estació i em vaig haver de conformar amb la visita d’una cafeteria ambientada amb el ferrocarril, amb seients autèntics de cotxes de passatgers, rètols, gorres i estris ferroviaris i també un circuit de LGB penjat del sostre.


Dresina de treballs a Geilo


A Oslo em vaig acostar a l’estació, però era tard i l’ambient no era massa recomanable, així que no em vaig arriscar a fer fotos.

Per la informació que he anat recopilant i el que he vist, considero recomanable el visitar el sud del país, fins al cercle polar àrtic amb tren, amb possibilitat d’anar fent aturades a les ciutats més importants.


Un tren de contenidors al costat del llac de Krøderen

Podeu fer un cop d’ull a la web de la NSB, aquí deixo l’enllaç a la plana en anglès, on trobareu horaris i una descripció del material motor i remolcat:

http://www.nsb.no/?lang=en_US

A veure si algú s’anima.

1 comentari:

  1. Trens a Noruega...
    El teu viatge recient has fet que el gaudim una miqueta els amics i afeccionats al tren.
    Gràcies Toni!!

    Molt bo el video de les Heidis, estàs fet un artista.

    salut

    Jordi

    ResponElimina