Barcelona estació de Sants, un dia laborable, de retorn cap a Granollers. El desgavell d’horaris de la feina d’aquests darrers mesos, m’ha dut la sorpresa del retrobament amb un vell conegut.
Amb els meus companys de feina que cada dia anem i tornem a la “city”, el vàrem batejar com el Shangai, comparant-lo amb el mític exprés de La Corunya.
Un tren que durant l’estiu és ple de jovent de totes les nacionalitats amb motxilles en direcció a altres llocs d’Europa, i que es barallen per poder col·locar-les als reduïts espais dels prestatges porta-equipatges.
Amb el bitllet normal de Rodalies, es permet agafar aquest tren que al llarg dels anys ha canviat el seu nom original de Delta a Regional. També conegut com el semidirecte, per que s’atura a les estacions de Barcelona i a continuació és directe fins a Granollers, retallant uns cinc minuts respecte als Rodalies, cosa que s’agraeix quan tornes a aquestes hores del vespre.
El servei és a càrrec, des de fa molts anys, de les unitats 470, procedents de les reformes de les veteranes UT 440.
Ara amb la posta en marxa de les noves unitats de Media Distancia R-598, que cobreixen la resta d’horaris amb connexió a Figueres i també Portbou, han quedat disponibles unitats 470 de Media Distancia, amb seients reversibles i més còmodes que la sèrie de Regionals. Una mica més de dignitat per un tren que enllaça amb la xarxa francesa, i de passada una mica més de confort per els afortunats de Granollers i Sant Celoni que aprofitem l’avinentesa.
Encara que això és una loteria, per que encara continuen en servei les 440R amb decoració negre i vermella, amb els seients durs, així que cal estar atents al colors del tren quan a la megafonia s’anuncia en castellà, català, francès i anglès, un del pocs trens internacionals que s’aturen a les vies 13 o 14.
Bon viatge...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada