dissabte, 29 de maig de 2010

Euro Cargo Rail a Granollers Centre

Ja fa uns quants mesos que veia unes locomotores verdes de lluny a l’estació de Granollers Centre. Al principi, pensava que es tractaria d’alguna loco d’Adif de treballs a les vies.

Després, em va sobtar el trobar alguns de matins, vagons dobles porta-contenidors buits amb matricula de la DB, estacionats a la via del apartador de mercaderies.
També m'havia semblat veure aquesta composició pels voltants de Breda.

La curiositat em va fer investigar una mica i la setmana passada vaig veure per fi la loco, esperant la senyal de sortida amb una composició de portacontenidors. Es tracta de la locomotora diesel Vossloh Euro 4000 (matriculada com sèrie 335) de la companyia Euro Cargo Rail.

Euro Cargo Rail és una companyia que enguany pertany al grup DBSR (Deutsche Bahn Schenker Rail), empresa que també participa en Transfesa, principal propietari privat espanyol de vagons.
ECR opera a Espanya des de el 2008, llavors com a sucursal de l’operadora ferroviària britànica EWS –English, Welsh & Scottisch Railway, i es va convertir en la primera operadora estrangera a l’estat espanyol. EWS va estar comprada per DBSR i a l’actualitat opera un servei internacional de transports de producte fresc en contenidors refrigerats des de Espanya al Regne Unit.

Dimecres passat vaig enxampar aquesta composició aturada a les 6:30 del matí a Granollers, esperant via lliure, i vaig poder captar l’instantània del vagó de 90 peus amb contenidor refrigerat. La foto de la loco no em va sortir bé amb el móbil amb el contrallum de la sortida de sol. Ja en tindré més ocasions.
El tren surt de Silla (València) i s’atura a Portbou, on els contenidors són transvasats a un altre composició d’ample UIC, on es dirigeix cap al Eurotunel, via Toulouse i Paris, arribant a la terminal de Dagenham en menys de 60 hores de la seva sortida de Silla. El comboi carrega un total de 30 contenidors amb una capacitat de càrrega de 1400 tones.

Això suposa un gran benefici pel medi ambient, ja que el tren emet 4 vegades menys CO2 que el mateix trajecte per camió.

Esperem que algun cop es prengui la decisió de la conversió de l’eix mediterrani a l’ample UIC i s’obrin les mateixes oportunitats de la resta del països de la UE, que bona falta li fa a la nostra economia.

Mentre això arriba, em conformo a veure circular els meus propis vagons de contenidors per l’estació de Granollers Centre...



...de la maqueta de Cal Gavatx, ample UIC a escala HO, somiar és gratis !






1 comentari:

  1. la crisi no és aliada del AVE però si del ferrocarril convencional i del transport de mercaderies en tren

    salut

    ResponElimina