Estació de Granollers Centre, 6:35 a.m., la boirina ja fa les primeres aparicions de tardor, sota la llum groguenca dels castellets d’il·luminació, a la via de l’apartador, veig estacionada la composició de vagons porta-contenidors.
Em sento al banc com cada de matí, tot esperant que arribi el meu rodalies cap a Barcelona. Avui amb menys son que altres divendres, ahir va ser festiu a Barcelona i el cos va més descansat.
Se senten uns grinyols de la desfrenada de la composició de mercaderies i els roncs de la 311 “Mabi” de l’altre costat. Mica en mica el tren es desplaça en direcció Girona. La 250-006 “alemanya” titular de la composició queda solitària al costat Barcelona de l’apartador.
Comencen les maniobres per la descarrega dels vagons a la terminal, bastants contenidors de líquids, sobre tot de la veïna empresa Bertschi AG, segurament provenint de la casa matriu a Suïssa. Malgrat la ferotge competició del transport per carretera, l’intermodal encara subsisteix, encara que la crisi es fa notar en el nombre de moviments diaris.
Mentre veig recular la composició, la llum del rodalies es veu sortint de Les Franqueses-Granollers Nord, agafo el mòbil per captar l’imatge, mentre em preparo per pujar al tren...
Ja de tornada, passada la fresca del matí, amb un bon sol, cap a un quart de quatre de la tarda, veig una 269 amb una composició de vagons Transfesa, esperant a la via del ramal de Cerdanyola, aturada just a l’entrada de Mollet. El nou viaducte del bucle d’enllaç es troba en avançat estat de construcció. A l’estació de Mollet les contractes treballen a la via de l’apartador direcció Girona per enllestir el nou nus ferroviari...
Em sento al banc com cada de matí, tot esperant que arribi el meu rodalies cap a Barcelona. Avui amb menys son que altres divendres, ahir va ser festiu a Barcelona i el cos va més descansat.
Se senten uns grinyols de la desfrenada de la composició de mercaderies i els roncs de la 311 “Mabi” de l’altre costat. Mica en mica el tren es desplaça en direcció Girona. La 250-006 “alemanya” titular de la composició queda solitària al costat Barcelona de l’apartador.
Comencen les maniobres per la descarrega dels vagons a la terminal, bastants contenidors de líquids, sobre tot de la veïna empresa Bertschi AG, segurament provenint de la casa matriu a Suïssa. Malgrat la ferotge competició del transport per carretera, l’intermodal encara subsisteix, encara que la crisi es fa notar en el nombre de moviments diaris.
Mentre veig recular la composició, la llum del rodalies es veu sortint de Les Franqueses-Granollers Nord, agafo el mòbil per captar l’imatge, mentre em preparo per pujar al tren...
Ja de tornada, passada la fresca del matí, amb un bon sol, cap a un quart de quatre de la tarda, veig una 269 amb una composició de vagons Transfesa, esperant a la via del ramal de Cerdanyola, aturada just a l’entrada de Mollet. El nou viaducte del bucle d’enllaç es troba en avançat estat de construcció. A l’estació de Mollet les contractes treballen a la via de l’apartador direcció Girona per enllestir el nou nus ferroviari...
Serà possible que no s’abandonin les mercaderies definitivament?
bé pel teu nou relat... el món que veus i ens transmets. M'he trobat als llocs que descrius en color i olor.
ResponEliminasalut