Aquesta màquina va ser construïda al setembre de 1878 pel ferrocarril de la companyia minera Dunsmuir & Diggle, a l'illa de Vancouver. Junt amb la seva companya The Duke, El Duc, va traginar carbó al ferrocarril Wellington Colliery, on duia el nº 2. Originàriament d’ample 30 polzades i rodatge 030T, va ser reconvertida a l’ample de 3 peus i a rodatge 1-2-0T, desconnectant les bieles del primer eix, probablement l’any 1898. Va se venuda a Albion Iron Works i posteriorment a John Irving Navigation Co a l’abril de 1900, companyia adquirida al juny de 1900 pel White Pass.
En aquells dies la Duquessa cremava carbó, però més tard va ser adaptada per cremar llenya i després fuel-oil.
El tramvia de Taku és una mena de petit ferrocarril de només dues milles que connecta els llacs Tagish i Atlin, a la Columbia Britànica. Les excursions turístiques des de Carcross fins al poble de Atlin van fer necessari aquest tramvia per unir les dues línies de ferrocarril.
La Duquessa va deixar de prestar servei al Taku Tram al 1920, fins el 1931 va ser emprada com a cremador d’escombraries a Carcross i a continuació es va instal·lar sobre vies per convertir-se en popular atracció turística.
La locomotora va ser restaurada i la seva cabina de fusta reconstruïda per conservar l’aspecte original.
Algú s’anima a reproduir-la en 5 polzades?
Ben curiosa "the Duchess" i sobretot l'anècdota de passar de, pel que veig 762mm a 914! ara ho veig, dbia de tocar la biela entre el primer i segón eix amb la principal. No paris Toni!
ResponElimina